Hankaluuksia Vipu-mobiilin paikantumisessa selvityspyyntölohkolle?
Joillain käyttäjillä on havaittu ongelmia Vipu-mobiilin käytössä. Toimi näin, jos sinulla on ongelmia Vipu-mobiilin paikantumisessa selvityspyyntölohkolle:
1. Poista Vipu-mobiili, päivitä puhelimen ohjelmisto (Asetukset – Järjestelmä ja päivitykset – Ohjelmistopäivitys – Etsi päivityksiä. Puhelimen ohjelmistoversion tulee olla Android-laitteissa vähintään Android 8 ja Apple-laitteissa iOS 15.7.2.). Asenna Vipu-mobiili uudestaan.
2. Tarkista, että puhelimessa on Vipu-mobiilin käytössä ”tarkka sijainti” -asetus.
3. Kirjaudu Vipu-mobiiliin jo ennen kuin olet lohkolla, jotta puhelimella on aikaa etsiä paikannusta.
4. Kävele kasvulohkolle suoraan eteenpäin liikuttamatta hirveästi puhelinta. Pyri olemaan aukealla paikalla. Metsä, rakennukset, kallio ja muut maastomuodot voivat häiritä signaalia.
5. Sammuta puhelin ja käynnistä se uudelleen.
6. Jos tämä ei auta, yritä kuvan ottamista uudelleen toisena päivänä.
7. Yritä kuvan ottamista uudelleen jollakin toisella laitteella (tabletti, toinen puhelin jne), johon on asennettu Vipu-mobiili.
Lisätietoja ja ohjevideoita Vipu-mobiilista löydät Ruokaviraston nettisivuilta.